هدلایت کوهنوردی

ساخت وبلاگ

شایسته ترین پوشش برای فصل‌زمستان! هدلایت کوهنوردی برای تقویت توان ضدآب بودن این کاپشن‌ها، یک پوشش DWR (ضد‌آب) به بخش بیرونی خرقه اضافه می‌نمایند. در‌صورتی‌که هنگام بارندگی یک جامه بادگیر با این خصوصیت داشته باشید، در قبال نفوذ باد، قطرات باران و تر شدن در حمایت خواهید بود. این مدل از خرقه‌ها را می اقتدار ترکیبی از ضدباد و کاپشن بارانی دانست، که برای زمستان بسیار کاربردی‌اند.

راهنمای خرید جامه بادگیر
به صورت کلی یک جامه بادگیر ایده‌آل و متناسب با هر فصل، می بایست خصوصیت‌های تحت را داشته باشد:

کلاه قابل تهیه و تنظیم
رمز و شکل، نصیب‌هایی از تن می‌باشند که نسبت به وزش باد آلرژی بیشتری دارا هستند. خرقه بادگیری تعیین نمایید که کلاه با سد قابل تهیه داشته باشد تا بتوانید آن را با سایز رمز خویش فیکس فرمائید. برای فصل‌زمستان کاپشن بادگیرهایی که در نصیب داخلی آنها از لایه گرمایشی مستعمل میباشد، شایسته ترین گزینش برای خرید بادگیر کوهنوردی می‌باشند.

جیب های زیپ‌دار
نکته منحصربفرد کاپشن بادگیر این میباشد که جیب‌های زیادی داشته باشد و به شما این اعتقاد و باور را دهد که می توانید وسایل خویش را به طور تفکیک گردیده و منظم در دسترس داشته باشید. اما تعدد بیش تر از اندازه جیب‌ها موقع تکان، آزادی کار شما‌را میگیرد، پس یک خرقه بادگیر گزینش نمائید که تعداد جیب‌های آن متناسب با نیازتان باشد.

سبکی و راحتی
خرقه بادگیر می بایست مدل باشد تا هنگام دویدن، پیاده‌روی و کوهنوردی هیچ سنگینی و حزن را حس نکنید. آن چیزی که جامه بادگیر را خاص می‌نماید، مدل بودن آن میباشد تا این اعتقاد و باور را داشته باشید که در کوله‌تان مکان میگیرد و هیچ مشکلی بابت حمل آن ندارید.

دوام و مقاومت
برای خرید خرقه بادگیر به دوام، چگونگی و ماندگاری آن اعتنا ویژه ای نمائید. بادگیرهای با فرآورده پلی استر و نایلون به جهت چگونگی و مقاومت بالایی که دارا هستند، برای خرید پیشنهاد میگردند.

آستین هایی با پوشش‌دهی بی نقص
آستین‌های یک جامه بادگیر ایده‌آل می بایست تا مچ دست را به طور کاملً بپوشاند. برای دوری از نفوذ باد، معمولاً راز آستین‌ها را به نوار الاستیک یا این که نوارهای چسبی مجهز می‌نمایند تا بازدارنده از نفوذ باد به باطن شوند. برخی از سبک‌های کاپشن بادگیر می باشند که کناره آستین آنها به طور انگشتی (فینگردار) پیاده سازی گردیده‌اند تا از ورود باد دوری خواهد شد.

قد مطلوب خرقه بادگیر
باگیر کوهنوردی شما بایستی قد قابل قبولی داشته باشد تا نصیب بالاتنه را به طور کاملً پوشش دهد. همان گونه که میدانید بخش بالاتنه و به خصوص پهلو‌ها نسبت به سوز‌و‌سرما آلرژی بیشتری دارا هستند، به این ترتیب بایستی جامه بادگیری را گزینش فرمایید که تماماً تا تحت کمر را پوشش دهد و به بندهای قابل تهیه و تنظیم در نصیب انتهایی هم مجهز باشد.

شاید بارها از خودتان پرسیده باشید که بایستی یک خرقه بادگیر در کوله خویش بگذارید یا این که یک کاپشن ضدآب؟ در شرایطی که بیشتر در بخش ها کم آب که احتمال بارندگی نادر میباشد کوهنوردی می‌کنید، یک بادگیر مدل تعیین نیکی میباشد، زیرا مدل خیس و وسعت آن نسبت به کاپشن‌های دیگر نادر خیس میباشد. البته در حالتی که در هوای بارانی و در فصل سوز‌و‌سرما به کوه میروید نیاز به کاپشنی دارید که خصوصیت‌های یک خرقه بادگیر و کاپشن ضدآب را هم زمان داشته باشد تا ضمن دوری از نفوذ باد، گرمای بدنتان را مراقبت نماید و بازدارنده تر شدنتان در زمان شغل‌ها گردد.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 15:34

عنوان عجیبی میباشد؛ خیر؟ خصوصاً هدلایت کوهنوردی برای کوله‌ پشتی کوهنوردی که دوست شما محسوب میشود. کوله‌ کوهنوردی به شما یاری می‌نماید مجموع اسباب معاش که برای مقطع مشخصی نیاز دارید را حمل فرمائید. دوستی که مدام پشت شماست! ولی این دوست حامی قادر است خطرناک هم باشد. برای آغاز، تعیین و خرید کوله‌ پشتی مطلوب و استاندارد از التفات بالایی شامل است پس می بایست در گزینش کوله کوهنوردی توجه متعددی داشته باشید. افزون بر آن در شرایطی‌که دانش صدق نسبت به طرز چیدن کوله کوهنوردی نداشته باشید؛ با تقسیم نا‌صحیح وزن کوله پشتی، ممکن میباشد صدمات جبران نا‌پذیری به خویش وارد فرمایید. خلال گزینش یک جنس استاندارد و شیوه چیدن کوله‌ پشتی به طور درست، می بایست حایل‌های کوله‌پشتی نیز درست بسته خواهد شد تا به صدق روی تن شما قرار گیرد و وزن کوله پشتی به صدق دربین کتف، لگن و کمر پخش گردد.

اذن بدهید رویت کرد علمی‌تری نسبت بدین زمینه برای شما گشوده کنیم. در‌حالتی که بینش چیدن کوله کوهنوردی به شیوه صحیحی شکل نپذیرد؛ راءس ثقل تن مبتلا مشکل می شود. در زمان این فرایند شخص پایین تأثیر نیرو به عقب و جلو خم میگردد و دیگر راس ثقل تن تأثیرش را از دست داده و فرد از وضعیت تعادل و ایستایی بیرون میشود. در اینگونه قوانینی میباشد که تن عملکرد می‌نماید که به حالتی استوار رسد و از افتادن شما دوری نماید. البته ناچار میباشد این عمل را در حالتی جاری ساختن دهد که کوله‌ کوهنوردی در هم اکنون فشار آوردن به ردیف فقرات شماست و فیض ی این شغل، جراحت‌‎دیدگی کمر و ردیف فقرات خواهد بود. علاوه بر اینکه قدم‌برداری درست شمارا نیز ذیل پرسش میبرد. در ارتباط قدم‌برداری اصولی در کوهنوردی که میدانید؟ در صورتیکه اطلاعاتی درین خصوص ندارید مسلماً وب لاگ کوهنوردی و اصول تأثیرگذار بر آن را پژوهش فرمایید، چون این مسئله بر نگهداری سالمی شما نیز تأثیر به سری خواهد گذاشت.

درحال حاضر که‌این سوژه را گشوده کردیم، جا داراست به یک نکته قابل توجه اشاره کنیم. چنانچه در مسیر‌های کوهنوردیتان شیوه های خاکی و صعب‌العبور به چشم می خورد؛ توصیه میکنیم کوله‌ کوهنوردی خویش را به سیرتکامل‌ای ببندید که وزن بیشتر به سمت تحت کوله‌پشتی باشد. این شغل به ذیل آوردن راس ثقل و ساخت و ساز ثبات بیشتر شما در حین مسیر امداد خواهد کرد. معمولاً آقایان راءس ثقل بالاتری نسبت به بانوان دارا هستند البته این مسأله قادر است برای شخصی تا شخص دیگر گوناگون باشد. پس قرار دادن وسایل هنگفت را در جاهای متعدد کوله پشتی را آزمون فرمایید تا آن نقطه‌ای که برای شما مطلوب‌خیس میباشد، معین شود. ولی بدین نکته دقت داشته باشید که نقطه تعادل بایستی صحیح در میانه کوله باشد براین اساس کوله‌پشتی روی کتف و شانه شما کج نخواهد شد.

 

نگرش چیدن کوله کوهنوردی در فصول متعدد سال به چه شکل میباشد؟
به عبارتی‌طور که پیش‌خیس گفتیم، طرز چیدن کوله‌ پشتی کوهنوردی یک کدام از شاخصه‌های ضمانت تندرست در طول ترفیع‌های کوهنوردی میباشد. ولی این عنایت در فصول سرد سال یا این که در روز‌هایی که پیش‌بینی هوا نا‌مساعد اعلام می شود، بیشتراز پیش التفات پیدا می‌نماید. گاهی در کوهستان هوا به‌سرعت در گیر افت دما میگردد. درین موقعیت دسترسی شما به پوشاک گرم از التفات بالایی منتفع گردد چون ممکن میباشد یک سری لحظه تعلّل شما‌را مبتلا هیپوترمیکند و زندگیتان به خطر بیافتد. همین واقعه برای ابزار گزینه نیازتان نیز خواهد زمین‌خورد. کوهستان مملو‌از اتفاقات پیش‌بینی نشده میباشد و شما می باشید و یک کوله‌پشتی از اسباب و امکانات! البته در حالتی‌که نتوانید دسترسی به موقعی به اثاثیه آیتم نیازتان داشته باشید حضور آن ها برایتان بی‌بهره خواهد بود. پس با اعتنا به اینکه اسباب ما یحتاج در هر فصلی اختصاصی بفرد خواهد بود و حق تقدم‌بندی متفاوتی دارا هستند؛ مطلقاً در حین کوله‌ چینی به فصل و حالت اقلیمی دقت ویژه‌ای فرمائید. امیدوارم عنایت دسترسی سریع به آب و مداقه نوشیدن آن را در‌این در میان از خاطر نبرید!

نکته دیگری که شیوه چیدن کوله پشتی کوهنوردی را در فصل‌های فصل بهار و فصل‌زمستان بسیار شایان توجه می‌نماید، بارش‌های ناگهانی در کوهستان میباشد پس بایستی لوازمتان را به سیرتکامل‌ای بچینید که احتمال تر‌شدن آنها را به صفر مجاورت نمایید و یا این که برای آن به درنگ رویه راه حل‌ای باشید. از جمله درای‌بگ‌های سی‌تو‌سامیت انتخابی خوب برای این حالت میباشند که اثاثیه حساستان را از نفوذ هر‌سیرتکامل رطوبت مراقبت می‌نمایند. ولی شما کاور باران کوله‌پشتی‌تان را هیچ‌وقت فراموش نمی کنید ولی حضور یک کیسه ضد‌آب میتواند مهری بر ضمانت نگهبانی از لوازمتان باشد.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 94 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 18:10

اولی چیزی که برای تعیین کوهنوردی هدلایت کوهنوردی در نصفه‌ی دوم سال، که پر‌از روز‌های بارانی میباشد؛ به ذهنمان میرسد، یک کاپشن ضد‌آب میباشد تا مارا از نفوذ رطوبت محافظت نماید. این تولیدها از پارچه‌هایی ایجاد گردیده‌اند که به اصطلاح به آنان ضد‌آب میگویند که در واقع پارچه‌هایی میباشند که به طور ذاتی در قبال نفوذ آب و در فیض تر شدن مقاومت می‌نمایند. بخش اعظمی از اشکال کاپشن کوهنوردی از خاصیت پارچه‌های ضد‌آب فایده‌مند گردیده‌اند ولی برخی مارک‌ها از فناوری‌های روز عالم برای ضد‌آب بودن سبک‌های کاپشن کوهنوردی خویش به کار گیری می‌نمایند.

در واقع هرچه پارچه در قبال نفوذ آب مقاومت بیشتری علامت دهد، ضد‌آب‌خیس میباشد. ولی بخش اعظمی از تولیدات ضد‌آب با دارا بودن این خصوصیت، تنفس‌پذیری خویش را از دست می دهند. به همین برهان از حرفه‌آوری هایی زیرا Gore-Tex سود میگیرند که خلال ضد‌آب بودن کالا، تنفس‌پذیری را نیز به کاپشن گورتکس ارائه می دهد. بدین شکل که مولکول‌های آب را از خویش رد نمی‌نماید. البته بخار‌ آب که از تبخیر تعریق تن شما به وجود می آیند؛ زیرا خرد‌خیس می‌باشند، به راحتی می توانند عبور نمایند. مطلقاً کاپشن گورتکس قایا (Gaya) سبک اوزاک معرف حضور اکثر کوهنوردان هست. چون به جهت داشتن خصوصیت‌های اختصاصی‌به‌فردش از هواداران بخش اعظمی شامل است

پوشش DWR را نیز می توانید در اکثری از سبک‌های کاپشن ضدآب کوهنوردی مشاهده کنید. این پوشش که دربردارنده مواد فلوروپلیمر میباشد به سطح پارچه‌ی کاپشن ضد‌آب اضافه می‌گردد و مقاومت خیر به کالا ارائه می دهد. به عنوان مثال کاپشن Tribord از مثال‌های کیفیت بالا کاپشن ضد‌آب میباشد که به جهت مش‌های داخلی از امکان تنفسی خیر نیز شامل است.

خصوصیات کاپشن Tribord

تنظیم گردیده از پارچه طرح‌دار با پلی‌استر و پلی‌آمید
صد‌در‌صد ضد‌آب و تنفسی
تعبیه مش‌هایی در بخش داخلی برای تنفس
استعمال از نوار‌های شبرنگ در پیاده سازی کاپشن برای چشم شدن در شب
دارنده کلاه با‌ قابلیت و امکان تهیه و تنظیم

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 101 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 16:13

تأمین آب موردنیاز تن، این امکان را برای هدلایت کوهنوردی اعضای گوناگون تولید می‌نماید تا وظایفشان را به صورت صحیح و بی نقص اعمال دهند که از مزایای این پروسه، اثبات نگه‌داشتن دمای تن میباشد. در واقع با عرق کردن دمای تن زیر آمده و خنک می گردد، چون درصورتی که برای شما نادر‌ آبی رنگ به وجود بیاید، میتواند با گاز دمای تن شما بالا چیره شود و فعالیت بیشتر اعضای متعدد بدنتان را مختل نماید که‌این فرمان در کوهنوردی به خصوص در ارتفاعات بسیار خطرناک و دورازشوخی میباشد.

5. آب کافی موجب هضم عالی می‌گردد
آبرسانی درست و رفع نادر‌ آبی رنگ تن قادر است کوشش دستگاه گوارش شما‌را به شایسته ترین صورت بالا برنده شود، چون برای جابجایی مواد زائد و طعام به آب نیاز میباشد که کمبود آن سبب ساز می‌گردد دفع مدفوع بسیار سخت خواهد شد و می تواند ایرادات متعددی را برای شما در طی کوهنوردی به وجود آورد.

6. نوشیدن آب می تواند گرسنگی را کم کند
معده شما هنگامی شم سیری می‌نماید که به مغز امر سیری داده خواهد شد، در واقع آب قادر است فضایی را باطن معده اشغال نماید و منجر میشود حس سیری موقت نمایید تا‌زمانیکه به غذای مطلوب دسترسی پیدا فرمایید.

7. نوشیدن آب همت تمامی را بهبود می بخشد
یکی‌از دیگر از فواید آبرسانی صحیح و اصولی می‌قدرت به پاک سازی تن نیز اشاره نمود که منجر میشود ادرار رقیق گردد. در واقع این فرمان میتواند به همه‌ها امداد دورازشوخی نماید، بدین شکل که از روش ادرار مواد مضر در خون از تن بیرون می‌گردد و همینطور با گشاد شدن رگ‌ها، خون می تواند به شایسته ترین صورت به همه‌ها رسد تا شایسته ترین کوشش را در تن داشته باشد.

8. آب کافی در تن موجب کاهش سردرد میشود
معدود‌آبی رنگ تن منجر ساخت و ساز سردرد میشود. در پزشکی این زمینه اثبات گردیده‌است؛ ولی برخی از مواقع مشاهده گردیده که نادر‌ آبی‌رنگ تن می تواند غلظت خون را به شدت کم کند و همینطور در مقابل تحریک پذیری شما بسیار بالا می‌رود و همین فرمان موجب بروز میگرن و سردرد می‌گردد.

9. آبرسانی اصولی قادر است خطر ابتلا به بیماری را کم کند
تأمین آب ما یحتاج و معالجه نادر‌ آبی رنگ تن می تواند آحاد اجزا را در سالم نگه داراست تا وظایفشان را به صورت ظریف و صحیح اعمال دهند. بدین ترتیب با هوشیار بودن در قبال علائم نادر‌ آبی رنگ تن و آبرسانی مطلوب، عفونت به شدت کاهش پیدا می‌نماید و در در اختیار گرفتن فشار خون بسیار مؤثر میباشد.

بدین ترتیب می‌قدرت اعلام کرد آب جزء ماده‌های حیاتی برای معاش به خصوص ورزشکاران میباشد که ورزش کوهنوردی هم از این قاعده استثنا ندارد. مسلماً برای یک ترفیع فنی و لذت‌نصیب، خلال ابزار مطلوب، به وضعیت جسمی ایده‌آلی نیاز دارید تا بتوانید شایسته ترین کارایی را داشته باشید. در واقع این روند قادر است با تأمین آب موردنیاز تن شکل گیرد که با در اختیار گرفتن ترازو مایعات مصرفی در بدنتان و دقت داشتن به علائم نادر‌ آبی رنگ تن  میتوانید در بالاترین استعداد جسمی و خیالی کوهنوردی فرمائید. به حافظه داشته باشید که نادر‌ آبی رنگ تن، عملکرد اعضای گوناگون را به صورت دیده‌گیری کاهش می دهد و منجر بروز مشکلاتی در زمان مسیر برای شما میشود.

پس در صورتی‌که در کوهنوردی تأمین آب مایحتاج به صورت درست و ایمن صورت پذیرد، فواید پزشکی متعددی داراست مانند کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان روده تعالی، پوکی استخوان، تهاجم ها قلبی و اکثری از مورد ها دیگر. همینطور می تواند به کاهش خطر ناتوانی و پیشرفت در عملکرد کلی تن یاری شایانی نماید. چنانچه می خواهید به توفیق در کوهنوردی برسید و از مزایای بی‌نظیر آن منفعت ببرید، به شما سفارش می کنیم که علائم معدود‌ آبی‌رنگ تن را تحقیق فرمائید و آن‌گاه با دانایی از وضعیت جسمی، ترفیع‌تان را شروع فرمایید تا یک تجربیات شیرین در خاطرتان تصویب خواهد شد.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 112 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 16:04

دکورا سیون عاج‌های کفش ترکینگ هدلایت کوهنوردی بر همت آن بسیار تأثیر‌گذار میباشد. تاکنون به عاج سبک‌های کفش کوهنوردی ترکینگ توجه کرده‌اید؟ عاج‌های کفش ترکینگ گونه های متفاوتی دارا هستند که هر یک به دلیلی پیاده سازی گردیده‌اند. به عنوان مثال عاج‌های کوتاه و پهن به جهت ارتقا اصطکاک در زمین‌های صاف درنظرگرفته شده‌اند. به خصوص برخی از این سبک‌ها کناره‌های دندانی بیشتری رو به خارج دارا هستند و در فیض در زمین‌های قابل انعطاف موجب اصطکاک بیشتر و در فیض قدم‌برداری ایمن‌تری خواهند شد.

تا به هم اکنون اندیشه کرده‌اید برجستگی مشخصی که در بخش پشتی زیره وجود داراست، چرا ضخیم‌خیس از سایر نواحی پیاده سازی می گردد؟ در واقعیت این بخش مثل یک ترمز کار می‌نماید و احتمال لیز میل کردن در سرازیری های شیب‌دار را به شدت کاهش می دهد.

نوار
نواری از محصول چرم مستحکم یا این که پلاستیک‌های روکش‌دار PU  که در نصیب‌هایی از کفش ترکینگ قرار میگیرد تا از ضربه‌های سنگ یا این که سطح های پرهیز نماید.

پوسته کفش
کفش‌هایی که باکیفیت بالایی در تشکیل داد دارا هستند؛ معمولاً بدور یک پوسته پیاده سازی می شوند. زمانی کفش هیبت پوسته را به خویش بگیرد؛ دور و اطراف آن تماماً صورت گرفته و هیبت آن ساخته می شود. این به عبارتی چیزی میباشد که به یک کفش مختصات متمایز آن را می بخشد. مثلا کفش‌های مربوط به کار‌های گوناگون پوسته‌های متفاوتی دارا‌هستند و اما این شغل‌ها در میان زنان و مردان نیز متعدد میباشند و با پوسته‌های جدا پیاده سازی می شوند.

بستن حایل
بستن حایل کفش ترکینگ تأثیر بسزایی بر چگونگی اپلیکیشن کوهنوردی شما خواهد داشت که در پی به آن اشاره می کنیم. البته اکنون که بستن حایل تا این حد تأثیر‌گذار میباشد، می بایست به اندیشه امینت و چگونگی آن ها هم بود. شاید حایل کفش ترکینگ قابل بده بستان باشد البته نگهدارنده‌های آن حایل نیز بایستی استحکام بالایی داشته باشند. به همین ادله در بخش اعظمی از سبک‌های کفش کوهنوردی ترکینگ حایل‌ها بوسیله توسعه و گسترش‌های خرد سفت نگهداشته می گردند تا در شکل سفت‌کردن سد‌ها مقاومت خیر و خوبی از خویش علامت دهند.

آیا کفش‌های ترکینگ به تکنولوژی ضد‌آب نیاز دارا هستند؟
جذاب میباشد که هر بخش را که میخواهیم جواب بدهیم برمیگردیم به یک سوال: اپلیکیشن‌ریزی کوهنوردی شما به چه شکل میباشد؟ برای جواب به‌این سوال از خویش بپرسید که قصد دارید به چه نرم‌افزار‌هایی بروید؟ اعتنا به حالت مکانی و آب و هوای آن می توانید ملاحظه کنید که آیا به‌این قابلیت و امکان نیاز دارید یا این که نه. ولی بخش اعظمی از سبک‌های کفش ترکینگ با خواص گورتکس پیاده سازی و ساخت و ساز می شوند که در واقع بسیار کاربردی میباشد. این غشاء تنفس‌پذیر و ضد‌آب میان لایه‌ی بیرونی و آستر داخلی قرار میگیرد. حفظ قابل اطمینانی که از این تکنولوژی برای گرم و کم آب نگه‌داشتن پاها داریم نمونه‌زدنی میباشد!

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 82 تاريخ : چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 18:11

در کنار خانواده بودن گرانبها میباشد؛ هدلایت کوهنوردی البته پیاده‌روی با خانواده دیگری كه بچه دارا‌هستند میتواند برای نوپا‌ها دیدنی باشد و ملازمت و همراهی با دیگر خردسالان آنان‌را شادتر خواهد کرد.

10. درباره محدودیت‌های برپایی حریق آنها را باخبر فرمایید
پیش از کوهنوردی، خردسال ها را با محدودیت‌های برپا کردن حریق آشنا نمائید. به آنان فراگیری دهید که نباید در هرجایی حریق پر‌نور کرد.

11. انتظارات خویش در کوهنوردی با خردسال ها را تحت بیاورید
سفرهای مشقت بار کوهنوردی میتواند برای طفل ها خسته کننده و دشوار باشد. در صورتی‌که هجرت ناگوار باشد، به نوپا ها شم منفی از فضای خارج انتقال می یابد و طریقه آن‌ها‌را نسبت به کوهنوردی عوض می نماید و  به طور زمانبر بازه برروی آنان تأثیر خواهد گذاشت.

12. کودک ها را در حمل توشه سهم دار فرمائید
میتوانید در کوله کودکتان یکسری وسیله مدل مانند تنقلات، آب، کیسه خواب قرار دهید. یادتان باشدحتماً چنددفعه محاسبه فرمائید که وسایل هنگفت نباشند تا فرزندتان خسته و از هجرت دلسرد نشود.

13. خودکفایی آن ها را رشد دهید
 خردسالان دوست دارا هستند درجاتی از خودکفایی را حس نمایند. مثلا، به هر نوباوه بطری آب (یا این که سیستم آبرسانی) خویش را بدهید تا آن‌ها بتوانند مجال متبوع برای نوشیدن خویش را تعیین نمایند.

14. کودک‌ها را در مسیر ملازمت و همراهی نمایید
در‌صورتی‌که در گروهی که هم پا آن میباشید، تعداد نفرات بزرگسال بیشتر از 2 نفر بود، خوب میباشد یک نفر در جلو و دیگری در عقب و نوباوه ها در میانه، قرار بگیرند.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت: 16:50

تعیین پایین انداز مطلوب نیمی از آسایش شمارا هدلایت کوهنوردی به تنهایی تأمین می‌نماید. در واقع پایین انداز خیمه کوهنوردی بازدارنده جذب رطوبت و جابجایی گرمای تن به زمین سرد می‌گردد. اما برای کیسه خواب ها نیز تحت انداز‌هایی پیاده سازی شد‌ه‌است. البته زیرا برخی پایین انداز‌ها فضا گیر و هنگفت می باشند؛ برای سهولت جابه جایی میتوانید از تشک‌های بادی برای پایین انداز کیسه خواب استعمال نمایید البته خوب میباشد مراقب اسباب و اثاث تیز و غالب در حوالی این پایین انداز‌ها باشید!

پس از پهن کردن ذیل انداز، خیمه کوهنوردی خویش را گشوده فرمائید و میله های آن را در مکان مطلوب خویش نصب نمایید. دقت داشته باشید که با وارد کردن فشار زیاد موجب زخم و پاره‌گی خیمه کوهنوردی نشوید. فعلا وقت نصب میخ‌ها و محک کردن خیمه بر مکان خویش میباشد. خیمه کوهنوردی شما حاضر میباشد!

سفارش می کنیم پیش از رفتن به کمپینگ یک توشه در خانه خیمه کوهنوردی خویش را گشوده و بسته فرمایید. در‌حالتی که هنوز در برپایی آن به اختلال بر می‌خورید، کافی میباشد ویدئو آموزشی برپایی سه سوته خیمه کوهنوردی را در اینستاگرام سیاه کمان پیدا فرمائید. آن مجال گشوده و بسته کردن خیمه کوهنوردی شما مانند گشوده و بسته کردن حایل کفشتان، برایتان معمولی و پیش پا افتاده به حیث میرسد.

غ: غلبه بر ظلمت
برخور به ظلمت شب در صورتی هیچگونه منبع فروغ و روشنایی نداشته باشید، ممکن میباشد مقداری ترسناک به لحاظ رسد! پس خوب میباشد لامپ قوه یا این که یک لامپ پیشانی مدام در دسترستان باشد تا‌زمانی‌که به منبعی برای نور نیاز داشتید رمز در گم نمانید. ولی به غیر از آن بایستی یک لامپ LED برای خیمه کوهنوردی خویش نیز در لحاظ بگیرید.

م: مواد غذایی
در‌حالتی که عشق و علاقه به آشپزی را داخل خویش حس میکنید، به شما این نوید را می دهیم که قرار میباشد از آشپزی در دل طبیعت لذت غیر قابل وصفی ببرید. البته در‌صورتی‌که فکر می کنید آشپزی برایتان سخت میباشد خوب میباشد به گزینش وعده‌های غذایی خویش از الان تصور کنید! پیش‌بینی فرمائید که به چندین وعده غذایی نیاز پیدا میکنید تا در شکل میل با خویش کنسرو‌های مواد خوراکی گزینه نیازتان را به همدم ببرید. وب لاگ آشپزی در طبیعت را که به حافظه دارید؟

می دانید که حضور در طبیعت قشنگ اشتهای بشر را گشوده می‌نماید ولی فراموش نکنید که تا وصال به یک پزشک معالج مسافت متعددی را می بایست طی نمایید، بعداز تناول کردن مواد غذایی که احتمال فاسد شدن دارا‌هستند، پرهیز کنید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 94 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 16:32

این اصل، به تناسب گزینش امکانات هدلایت کوهنوردی با شخص و نوع شغل کوهنوردی آن اشاره دارااست. هر کجا که‌این تناسب به هم بخورد، می تواند دردسر ساز گردد. برای آغاز عالی میباشد محل کمپ زدن و اقلیم آن حیطه را با تمرکز رسیدگی نمائید. به طبعً گزینش یک خیمه کوهنوردی سپید در بخشها برفی گزینش داهیانه‌ای وجود ندارد! به عبارتی‌طور که خیمه کوهنوردی که برای ارتفاعات بالا پیاده سازی گردیده و خصوصیت‌هایی زیرا مقاومت در قبال آب و باد، طول نادر و متاع پارچه مستحکم برای طبیعت‌گردی‌های بی آلایش خیلی مطلوب وجود ندارد و هر خیمه کوهنوردی برای حالت خاص خویش پیاده سازی گردیده‌است. برای آشنایی بدون نقص و یک گزینش مطلوب به طبعً نگاهی به وب لاگ خیمه کوهنوردی سه فصل بیاندازید.

در‌صورتی‌که امروزه تبدیل به یکی طبیعت‌گردان حرفه ای شدید یا این که تجارب تعدادی توشه کمپینگ را داشته باشید؛ دیگر تجربیاتتان  به مرزی رسیده که می توانید امکانات موردنیاز خویش را به آسانی گزینش نمایید. ولی مسلماً هر باری که به قبلی و تجارب اولی سفرتان میفتید لبخندی بر لبانتان نقش می گیرد. پیش گویی میزنیم تجربیات‌ای خیره کننده و لبریز حایل و بساطی بوده و لوازمی به یار و همدم داشتید که شاید حتی یک‌توشه هم به آنان نیاز پیدا نکردید! اما حضور اسباب اضافه در کمپینگ نسبت به اپلیکیشن‌های معمول غیر قابل انکار میباشد! در واقع شب مانی در طبیعت مکلف به داشتن لوازمی زیرا کیسه‌خواب و ذیل‌انداز آن میباشد که نقش مهمی در آسایش شما انجام می‌نماید. ولی شما می بایست مطلوب با حالت محیطی سبک قابل قبولی برای خویش انتخاب فرمایید. فرق فی مابین کیسه‌خواب‌های لبریز و الیاف را میدانید؟ استحضار دارید کدام سبک برای شما مطلوب‌خیس میباشد؟ پاسخ این پرسش‌ها خیلی معمولی میباشد. کافی میباشد اینجا کلیک نمائید.

فراموش نکنید بایستی در گزینش اسباب خویش اعتنا فراوانی داشته باشید. شاید وب لاگ کوله چینی در‌این بخش بتواند به شما یاری شایانی نماید، ولی در کنار این که به شما یاری می نماید حمل شل تری با کوله پشتی کوهنوردی خویش را تجارب فرمائید.

ج: جایابی و استقرار
خیمه کوهنوردی منزل شما در دل طبیعت میباشد. به عبارتی‌طور که گزینش محل سکونت در معاش برای شما دارای اهمیت میباشد؛ جایابی و استقرار خیمه کوهنوردی نیز از التفات بالایی بهره مند میگردد. محلی که برای برپایی خیمه خویش گزینش میکنید میتواند تأثیر بسزایی در ایمنی و آسایش شما داشته باشد.

فاکتور‌های تعیین یک منزلت مطلوب برای استقرار خیمه کوهنوردی و کمپ زدن:

محل کمپ زدن از نظر مسیر باد، باران و برف
اعتنا به تابش روشنایی آفتاب
صاف و کم آب بودن زمین ذیل خیمه کوهنوردی
دسترسی به آب
هجران از مسیر سیلاب‌ها یا این که عمق دره‌ها
تعیین محل پاکوب گردیده و سفت و غربت از گزینش خاک سست
عدم برپایی خیمه تحت درختان در هنگام هوای بارانی

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 16:17

زیرانداز فومی بادی یک کدام از دوستداشتنی‌ترین‌هاست! هدلایت کوهنوردی زیرانداز خویش بادشونده مثل یک ساندویچ میباشد که یک فوم اسفنجی را دربین دو لایه پارچه غامض میباشد. در‌این سبک هوا در فوم نگهداری می‌گردد و قادر است یک عایق برای مراقبت گرمای تن شما باشد. برای به کار گیری از زیرانداز فومی بادی روزنه هوا را گشوده و آن را رها نمائید تا خویش به خویش روند گشوده شدن را طی نماید. این فرایند می تواند دربین 1 تا 5 دقیقه از شما فرصت بگیرد.

زیرانداز خویش بادشونده بیشترین عایق حرارتی را بین سبک‌های متعدد داراست البته لاکچری‌ترین زیرانداز کوهنوردی به حساب می آید. این ذیل انداز‌ها به جهت فوم وزن و وسعت بیشتری نسبت به زیرانداز بادی داراست.

زیرانداز کوهنوردی فوم
زیرانداز فومیساده‌ترین زیرانداز کوهنوردی به حساب میآید! زیرانداز کوهنوردی فوم از سبک‍‌های بادی دیرین‌خیس می‌باشند البته در برخی موردها هنوز هم عالی از مثال‌های دیگر شغل می‌نمایند. به عنوان مثال، به هیچ وجهً نباید نگران زخم به زیرانداز فومی باشید و می‌توانید آن را با فرضی راحت به انتهای کوله پشتی خویش ببندید، چون احتمال جراحت دورازشوخی به آن حدوداً ناچیز میباشد. ولی میدانید که زیرانداز کوهنوردی فوم به جهت سفتی متعددی که داراست راحتی چندانی برایتان به ارمغان نمی‌آورد. زیرانداز کوهنوردی فوم دو نوع آکاردئونی و رولی دارااست.

زیرانداز کوهنوردی آکاردئونی
در واقع این کالا ذیل گروه از زیرانداز فومی میباشد. زیرانداز کوهنوردی آکاردئونی از فوم فشرده ساخت و ساز گردیده که برای جذب هوای بیشتر و افزایش عملکرد عایق مانند این نوع پایین انداز برجستگی‌ها و فرو رفتگی‌هایی در سطح آن پیاده سازی شد‌ه‌است. این سلول‌های هوای کتف تخم مرغی وظیفه ارتقا گنجایش گرمایشی و در فیض بیشتر شدن خواص عایق آن را برعهده دارا هستند.

ذیل انداز آکاردئونی بسیار مدل میباشد  و این مزیت در کوهنوردی بسیار شایان توجه و اساسی میباشد. خلال این ذیل انداز آکاردئونی برای نشستن روی ناهمواری‌ها مشکلی ساخت و ساز نمی نماید و حتی برای نشستن روی برف نیز مطلوب میباشد.

حتی برخی از  کوهنوردان ماهر پیشنهاد می‌نمایند از پایین انداز آکاردئونی در بخش زیرین زیرانداز بادی کیسه خواب به کار گیری نمائید تا بتوانید حداکثر حافظت را در هنگام خواب تجربیات نمایید و از جراحت های احتمالی به زیرانداز بادی کیسه خواب گران قیتتان دوری نمایید. زیرانداز کوهنوردی آکاردئونی برای کف خیمه نیز گزینش بسیار قابل قبولی به حساب می‌آید.

خرید پایین انداز کوهنوردی متناسب با نوع کار
هر سیرتکامل شغل که در طبیعت اجرا می‌دهید، نیازمند موقعیت مختلفی از آب و هوا و نیاز‌های متعدد شماست. مقصد نرم افزار هجرت شما ممکن میباشد سنگلاخی، کوهستانی، جنگلی و... باشد. حتی احتمال داراست هر یک از این اطراف‌ها حالت آب و هوایی کم آب یا این که مرطوبی داشته باشند و هریک زیرانداز کوهنوردی مطلوب خویش را می‌طلبد.

خلال این، دقت به نوع فعالیتتان در هنگام خرید ذیل انداز کوهنوردی میتواند بسیار اثر گذار باشد. مثلا سفارش می کنیم در هنگام پیمایش‌های طبیعت گردی زیرانداز کوهنوردی با وزن نادر گزینش فرمایید تا در کوله پشتی شما به راحتی مکان بگیرد و آن را هنگفت نکند. پس ذیل انداز‌های بادی شایسته ترین تعیین شما می باشند. در ترفیع‌هایی با طول‌های بلند یا این که ترفیع زمستانه که دمای هوا به شدت افت پیدا می‌نماید، او‌لین چیزی که می بایست مد حیث خویش قرار دهید شاخص گرمایی تحت انداز کیسه خواب میباشد.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 133 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 16:28

مطلقاً میدانید که ترفیع زمستانه شغل سادگی هدلایت کوهنوردی وجود ندارد و خصوصاً برای کوهنوردان مبتدی و تازه کار قدم برداری در برف قادر است یک عمل لبریز معضل باشد. پس توصیه میکنیم پیش از ادامه بازرسی این نصیب، نگاهی به وب لاگ قواعد اصلی کوهنوردی در فصل‌زمستان داشته باشید و پیش از حافظه گیری مطالب وب لاگ 8 رمز برای گرم ماندن در کوهنوردی زمستانه دل به کوهستان نزنید!

به عبارتی‌طور که در قسمت فرمول قدم‌برداری دیدید، گام زدن در کوهستان به عامل ها زیادی متعلق میباشد و قدم‌برداری در برف نیز از این قاعده جدا نیست! در وضعیت کلی داشتن امکانات مطلوب مانند کلنگ، واحد سنجش شیب مسیر، نوع ترفیع در نرم افزار کوهنوردی و حتی نوع برف و ترازو بارش برای قدم برداری در برف بسیار تأثیر گذار میباشد و تکنیک‌های مختص به خویش را دارااست. ولی خوب میباشد بدانید که معیار مشقت این شغل از شخصی تا شخص دیگر گوناگون میباشد چون اقتدار جسمی اشخاص یکسان وجود ندارد و ترفیع زمستانه در کوهنوردی انرژی متعددی از شما می گیرد! اذن بدهید نحوه‌های میان‌المللی قدم برداری در برف را برایتان بازگو کنیم:

طریق کلاسیک: درین نحوه با یاری پنجه‌های پا به وسعت برف و یخ ضربه وارد کرده و مسیر را برای پیمایش هموار می کنید.
طریق سوئدی: از بغل پا‌ها و شکل ضربدری برای ضربه زدن به یخ و برف به کار گیری می کنید.
نحوه آمریکایی: این شیوه به ساعت ۳ نیز پر اسم و رسم میباشد. در نحوه آمریکائی با پنچه‌ی یک پا و بغل پای دیگر به یخ و برف ضربه می‌زنید.
این سه نحوه به صورت خلاصه مجموع طریق‌های قدم‌برداری در برف را برایتان گستردن میدهد. ولی ما در‌این وب لاگ اصول قدم برداری در برف را از تعدادی جهت و با نگاهی تخصصی با شما نظارت میکنیم:

قدم برداری در ترفیع زمستانه فارغ از کلنگ
قدم برداری در برف فارغ از کلنگ حالت متفاوتی دارااست که اما به مسیر اپ کوهنوردی شما نیز بستگی دارااست. در‌پی طریق‌های گام برداشتن در ترفیع زمستانه سوای کلنگ را با هم نظارت میکنیم:

تراورس یا این که عبور عرضی
زیگزاگ یا این که مارپیج
بدون واسطه یا این که عمودی
1. تراورس یا این که عبور عرضی
جنبش میان دو نقطه هم طول در نقاط عرضی را تراورس می‌نامند. تراورس در شیب‌های معدود با کناره کناری کفش کوهنوردی اجرا می گردد. البته هنگام گام برداشتن در برف محکم عالی میباشد از نوک کفش و پنجه‌ها یاری بگیرید. عملکرد فرمائید در هنگام قدم‌برداری از ضربدری شدن پاهایتان دوری نمائید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 108 تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت: 15:57

اگر با وجود رعایت موارد بالا همچنان هدلایت کوهنوردی دچار تاول شده‌اید؛ نگران نباشید. راه درمان بسیار ساده‌ای دارد فقط کافیست با حوصله یک سری نکات را رعایت کنید.

اگر بعد از تمام شدن برنامه کوهنوردی و یا ورزش، پوستتان تاول زد، فقط کافیست آن قسمت را خوب تمیز کنید، استریل نگه دارید و زمان بدهید تا پا استراحت کند. یادتان باشد تاول معمولاً بدون درمان خاصی خوب می‌شود.

اما اگر در حین ورزش این اتفاق برایتان افتاد، سری به کیف کمک‌های اولیه بزنید، بهتر است اول جوراب‌ها را در بیاورید، نقطه را استریل کنید، می‌توانید از کرم زینک اکسید نیز استفاده کنید، بعد آن نقطه را پانسمان کنید.

پیشنهاد می‌کنیم در صورت به همراه داشتن کفش اضافی برای مدت کوتاهی علاوه بر تعویض جوراب، با کفش متفاوتی ادامه دهید تا پا کمی استراحت کند و فشار از روی نقاط تاول زده شده کم شود. در حین مسیر حتماً به طور مرتب پاها را چک کنید تا قبل از زیاد شدن تاول، چاره‌ای بیاندیشید. می‌توانید با پودر بچه محیط خشک به وجود بیاورید و کمی از احتمال بروز تاول بکاهید. برای تاول‌های بزرگ، ابتدا یک سوزن را در اثر حرارت زیاد استریل کنید و به آرامی به نقطه‌ای ضربه بزنید تا آب جمع شده در زیر پوست خالی شود و بعد با کرم ضدعفونی کنید و در نهایت پانسمان انجام دهید. به خاطر احتمال افزوده شدن عفونت ثانویه بر روی تاول بازشده باید از كرم‌های آنتی‌بیوتیك استفاده كرد.برای محافظت بیشتر می‌توانید بالشتک‌های مخصوص (Moleskin) را از داروخانه بخرید. حفره‌ای بزرگتر از اندازه تاول را در آن ایجاد کنید و آن را روی منطقه تاول‌زده پوست بچسبانید. در صورتی که تاول پایتان پس از مدت معقولی بهبود نیافت یا به نظر می‌رسید عفونت پیدا کرده است، به دکتر مراجعه کنید.

 

درمان-تاول-پا
چکیده‌ی تاول در کوهنوردی
تاول‌ها ضایعات آزاردهنده‌ای هستند كه كار و فعالیت فرد را مختل می‌كنند و ممكن است در هر جایی پیدا شوند ولی شایع‌ترین محل ظهور آنها روی دست و پا است. تاول هنگامی پیدا می‌شود كه پوست به حدی ساییده شود كه لایه سطحی پوست (اپیدرم) از لایه پشتیبان خود (درم) جدا گردد و در بین این دو لایه آب جمع شود. برای پیشگیری از بروز تاول بهتر است کفش‌هایی با قابلیت تنفسی و ضدآبی بپوشید و حتما حواستان به انتخاب سایز مناسب باشد، یک کفش نو هرگز نباید به زور به پا برود، بلکه خیلی راحت و سریع سایزتان می‌شود. اگر به سختی در حال پوشیدن کفش هستید بدانید که همراه این سختی، تاول نیز هست! بعد از خرید کفش کوهنوردی مناسب، حالا نوبت به انتخاب جوراب است، همانطور که مفصل به این نکات پرداختیم، یادتان باشد جوراب از جنس کتان و پنبه انتخاب نکنید. و همیشه پاهایتان را خشک نگهدارید در کفش. برای این کار علاوه بر تعویض جوراب می‌توانید از پودر بچه نیز کمک بگیرید. اگر با رعایت این موارد همچنان تاول زدید؛ در مورد تاول‌های کوچک بهتر است آنها را فقط ضد عفونی کنید و به پا استراحت دهید. اگر تاول بزرگتر بود می‌توانید با سوزن استریل نسبت به تخلیه کردنش اقدام کنید و بعد به ضدعفونی و پانسمان بپردازید. در آخر امیدواریم هیچگاه به این ضایع کوچک اما دردناک گرفتار نشوید و همیشه نهایت لذت را از برنامه‌های خود ببرید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 130 تاريخ : شنبه 7 خرداد 1401 ساعت: 18:55

شاید تصور کنید سفارش ما برای هدلایت کوهنوردی میل کردن مایعات گرم به جهت شم خوشایندی میباشد که به شما در سرمای هوا القا می‌نماید البته می بایست بدانید این راه حل بیشتر از یک لذت گذراست و نوشیدن مایعات گرم همانند دمنوش یا این که قهوه داغ با بالابردن سوخت و ساز بدنتان سبب ساز گرم شدن شما میگردد. البته از طرف دیگر، میتواند آب تن شمارا کم کند پس در مصرف آنان احتیاط را رعایت نمایید.

یک آبمیوه گرم به شما انرژی مجدد میده و می توانید توانتان رو ارتقاء بدهید تا چگونگی اپ کوهنوردی خویش را دو چندان فرمائید. گاهی یک آب میوه داغ می تواند با گرم کردن تن شما و خودداری از سرمازدگی، مرزی میان مرگ و معاش ساخت نماید. پیشنهاد می کنیم برای حمل آب میوه گرم خویش از یک فلاسک کوهنوردی باکیفیت یاری بگیرید تا برای تعدادی ساعت بعدی از داغ بودن آب میوه خویش باور داشته باشید. بعضا از کوهنوردان با اندیشه بدین که بعداً آب را جوش می آورند از تهیه و تنظیم فلاسک کوهنوردی پرهیز می‌نمایند البته بایستی بدانید مدام موقعیت برای به جوش آوردن آب مطلوب وجود ندارد پس حضور یک فلاسک میتواند بسیار موثر باشد. میتوانید از یک کاور عایق یا این که یک جوراب پشمی برای نگهداری دمای فلاسک یاری بگیرید تا برای دمای آب میوه گرم خویش مجال بیشتری بخرید.

 

 

سر هفتم : بخورید و بیاشامید تا گرم بمانید!
در‌صورتی‌که ناگهان به خودتان آمدید و شم سوز و سرما رمز تا پای وجودتان را گرفته بود، بایستی از خودتان بپرسید واپسین باری که چیزی خوردید یا این که آب نوشیدید چه هنگامی بوده میباشد؟

بخش اعظمی از کوهنوردان به جهت عدم دسترسی عالی به مواد غذایی از میل کردن امتناع می‌نمایند. این اشخاص مواد غذایی خویش را درون کوله پشتی کوهنوردی خویش قرار میدهند. پس وقتی که به آن نیاز پیدا می‌نمایند، می بایست بایستند و کوله پشتی خویش را روی زمین بگذارند. شاید ندانید ولی این حادثه در سرمای طاقت فرسا ارتفاعات می تواند بسیار دشوار باشد و عدم عمل نیز دمای تن شما رو به گذر زمان کاهش می دهد. کل این دلایل دست به دست هم می دهند و عذر‌ای میگردند تا اشخاص از میل کردن مواد غذایی کافی و آب‌آشامیدنی غافل شوند.

پس پیشنهاد میکنیم به غیر از مواد غذایی وعده‌های اساسی، در بین‌وعده‌هایی زیرا شکلات یا این که آجیل را در دسترستان قرار دهید تا برای استعمال از آنان نیازی به ایستادن و مفتوح کردن کوله پشتی کوهنوردی نداشته باشید. بدین شکل تن خویش را تقویت می کنید و انرژی کافی برای ادامه مسیر را به دست میاورید. میتوانید از آبمیوه‌های داغی مثل شیر عسل استعمال نمایید که انرژی‌زا میباشند و از کاهش دمای بدنتان پرهیز می‌نمایند.

صراحت دارد که نوشیدن مکرر آب را برای نگهداری دمای تن پیشنهاد می کنیم ولی فراموش نکنید که در کنار آن می بایست از  مولتی‌ویتامین‌ها، مواد انرژی زا، قندی و نمکی استعمال فرمائید تا یک تعادل الکترولیتی در تن شما برقرار گردد.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 95 تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1401 ساعت: 15:24

اجرا حرکات کششی برای کوهنوردی هدلایت کوهنوردی  چه در آستانه و چه بعداز نقطه پایان اپلیکیشن با بعضی از مزایای اصلی همپا میباشد:

یاری به بهبود دامنه حرکتی از روش مفاصل کلیدی (که میتواند احتمال درد یا این که درد را کم کند)
امداد به ریکاوری و کاهش درد و درد ماهیچه ها بعد از پیاده روی
ساخت و ساز استعداد خیالی برای آغاز نرم‌افزار
کاهش احتمال جراحت دیدگی
بخش اعظمی از کوهنوردان از اعمال این تمرینات اجتناب می نمایند. البته تنها کافیست یک توشه آزمون کرده و ده دقیقه پیش از استارت نرم افزار و ده دقیقه بعداز نقطه پايان اپ را به اجرا تمرینات کششی تخصیص دهید. بعد از آن متوجه تفاوت ها خواهید شد.

یک کوهنورد بایستی از چه نوع حرکات کششی استفاه نماید؟
آیا یک کوهنورد بایستی پیش از آغاز نرم افزار از کشش های ایستا یا این که پویا استعمال نماید؟ به کار گیری از فوم رول و رهاسازی میوفاشیال چطور؟

در دنیای شایستگی جسمانی گفت و گو های متعددی درباره ی اینکه آیا کشش ایستا یا این که پویا قبلی و پس از ورزش عالی میباشد وجود دارااست. و سردرگمی متعددی وجود دارااست.

البته زمانی وهله به آن میرسد، حقیقتاً اساسی وجود ندارد که چه چیزی را گزینش میکنید. این به ترجیح فردی برمی شود. و تا‌هنگامیکه پیش از پیاده روی خویش بخش ها قابل قبولی را غرض قرار دهید (که در پی به رسیدگی آن خوا هیم پرداخت)، میتوانید هر روشی را برای کشش دوست دارید تعیین نمائید.

نکته قابل توجه این میباشد که کشش پیش از استارت نرم‌افزار با غرض گرم کردن مفاصل جاری ساختن می‌گردد پس مجموعاَ اجرا کشش پویا برای استارت روز مطلوب خیس میباشد. از سوی دیگر در نقطه پایان اپ به کارگیری از طریق کشش ایستا معمولا مفیدتر خواهد بود. نوشته‌ی علمی کشش ایستا و پویا را در موج کوه بخوانید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت: 14:53

حتی سرسخت ترین کوهنوردان هدلایت کوهنوردی هم بعداز یکسری وعده میل کردن غذای بدمزه تسلیم خواهند شد. پس مایحتاج میباشد به مزه غذایی که استعمال میکنید، اعتنا داشته باشید. برای این شغل مواد غذایی را تعیین نمائید که به صورت معمول در رژیم غذایی شما قرار داشته و سیستم گوارش شما به مزه آن ها عادت داراست.

همینطور هم پا داشتن تنقلات مانند شوری و شیرینی قادر است هم برای تنوع و هم برای اخذ قند و خوب شغل کردن معده اثرگذار واقع خواهد شد.

حمل غذاهای هنگفت
یکی از دیگر از شتباهات رایج غذایی در کوهنوردی حمل غذای هنگفت میباشد. کلاً هم به غذایی می اقتدار هنگفت ذکر کرد که نسبت به وزن خویش کالری یه خرده دارااست. به صورت نمونه برخی از میوه ها در‌این مجموعه مکان میگیرند.

حمل غذای هنگفت منجر می‌گردد در عوض باری که حمل می‌کنید کالری یه خرده به دست آورید که خب فیض آن هم مشخص خواهد بود. این را می شود به برخی از کنسروها هم نسبت بخشید، که با وجود وزن قوطی و مایع کنسرو در غایت کالری پاره ای ارایه می‌دهند.

برای در پناه ماندن از این غلط یک قاعده کلی را در حیث بگیرید. هر ماده غذایی که در قبال هر ۱۰۰ گرم وزن، کمتر از ۳۰۰ کالری دارااست را کنار بگذارید. در‌این‌صورت حمل یک کیلو مواد غذایی بایستی حدود ۳۰۰۰-۴۰۰۰ کالری برای تن شما داشته باشد که نسبتاً هم اندازه کالری مصرفی یک سری ساعت کوهنوردی میباشد.

عدم استعمال از غذاهای بی نیاز از مواد مفید به مقدار کافی
مواد غذایی که حمل میکنید می بایست ترکیبی از اشکال درشت مغذی ها مانند کربوهیدرات، پروتئین وچربی و همین طور ریزمغذی ها مانند ویتامین ها و مواد معدنی باشد. این آیتم به خصوص در اپلیکیشن های تعدادی روزه که ذخایر تن کاهش مییابد التفات بیشتری خواهد داشت. پس اینقدر روی سوپ و نودل تاکید نکنید.

با اینکه هضم پروتئین در طول میتواند سختتر باشد البته بایستی در غذای خویش به اندازه کافی داشته باشید. افزودن مواقعی مانند پروتئین توشه، کنسرو بدن ماهی، گوشت قرمه، میوه کم آب… میتواند سفره شما‌را مقوی خیس نماید. به همین نمونه ها اکتفا نکرده و در پی بقیه مورد ها هم بروید.

به کار گیری از غذاها با فراهم سازی غامض
غذاهای کامل با مواد جذاب مانند قرمه سبزی. تمامی اینها در تئوری بهتر به حیث می‌رسد تا‌هنگامیکه آن را عملی فرمایید. شما در هم اکنون اتمام یک روز ۱۰ ساعته می‌باشید و صرفا چیزی که می‌خواهید این میباشد که در اسرع وقت با کمترین مصرف منابع (انرژی شخصی، مجال، کپسول، پیاله و ظروف) شامتان را تمایل کرده و به خواب بروید.

پخت و پز غامض در کوهستان و کمپ به جهت عدم دسترسی به امکانات مطلوب طاقت فرسا خواهد بود. بعلاوه کاهش فشار هوا در ارتفاعات موجب دیرتر پختن طعام هم می‌شود. رئیس کپسول گاز یک کدام از روشهایی میباشد که می‌توانید توشه کوله خویش را در دست گرفتن نمائید. شایسته ترین غذاها برای کوهنوردی به کمترین انرژی برای پختن و ولی هضم شدن نیاز دارا‌هستند.

شکر بیشتراز حد
شکر برای انفجارهای خرد انرژی اثر گذار میباشد، ولی مصرف بیش تر از حد مواد غذایی دربردارنده قند سبب تولید کمبود انرژی در بلندمدت می گردد.

شما باید در پی منابع غذایی باشید که سرشار از کربوهیدرات و چربی های عالی می باشند تا در حین روزهای وقتگیر انرژی شمارا محافظت نمایند. لبریز کردن بدنتان با شکر سبب میشود که بعد از سوخت سریع آن در تن، شم خستگی و تنبلی نمایید.

باور نتایج فرمائید که وعده های غذایی و در بین وعده های شما متعادل میباشند!

عدم آشنایی نیازها و ترجیحات غذایی خویش
در نقطه نهایی ، هیچکس عالی از شما ترجیحات غذایی شما‌را نمی داند.

پیش از رفتن به کوه، بدور از فرهنگ وتمدن، برای تمرین رژیم غذایی خویش در منزل وقت بگذارید.

پیش از اینکه مسیر وقت گیر را از روش کوهنوردی طی نمائید، بایستی ایده نیکی در باب واحد سنجش غذای لازم خویش در طی شغل زیاد داشته باشید و اینکه چه نوع غذایی برای تن شما مطلوب میباشد. عملکرد نمائید خویش را با بقیه افراد کمپینگ یا این که کوهنورد مقایسه نکنید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 87 تاريخ : يکشنبه 1 خرداد 1401 ساعت: 16:04